اسکنر سه بعدی و اصلی ترین مسائل آن
نوشته شده توسط : حجت عسکری

یکی‌از اضلاع این مثلث، یعنی مسافت‌ی تاباننده‌ی لیزر و دوربین اثبات و مشخص و معلوم میباشد. زاویه‌ی ساخت و ساز گردیده اسکنر 3 بعدی بوسیله تاباننده‌ی لیزر معلوم میباشد. زاویه‌ی ساخت و ساز گردیده بوسیله دوربین هم برای هر مکان مشخص و معلوم میباشد. این سه تا می توانند صورت و اندازه‌های مثلث ساخت گردیده و در سود وضعیت فضایی هر کدام از نقاط گزینه کپی سه بعدی را به ما بدهند.

در اکثر اوقات موردها به مکان استعمال از لیزر تک نقطه‌ای از لیزر نواری استعمال می گردد تا بتوان سرعت روند جاروب کردن مجموع سطح جسم به وسیله لیزر و در سود سرعت مراحل نسخه برداری سه بعدی را بالا پیروزی. شورای ملی پژوهش کانادا یک کدام از او‌لین انستیتوهایی بود که در سال ۱۹۷۸ به توسعه و گسترش‌ی تکنولوژی اسکنر سه بعدی لیزری با یاری مثلث‌سازی پرداخت.

نقاط ضعف و توان اسکنر سه بعدی لیزری – مجال پرواز و مثلث‌سازی
هر یک از اسکنرهای سه بعدی لیزری مجال پرواز و مثلث‌سازی نقاط ضعف و اقتدار مختص به خویش را دارا‌هستند. در فیض هریک از آنان را برای کاربردهای خاصی مطلوب میباشند.

نقاط قوت اسکنر سه بعدی لیزری مجال پرواز
مزیت اسکنر سه بعدی لیزری مجال پرواز این میباشد که می تواند برای مسافت‌های زیاد، در مقیاس کیلومتر، عمل نماید. بدین ترتیب این اسکنر سه بعدی لیزری برای کپی سه بعدی ساختمان‌ها و پدیده‌های جغرافیایی مطلوب میباشد.

نقاط ضعف اسکنر سه بعدی لیزری فرصت پرواز
عیب اسکنر سه بعدی لیزری فرصت پرواز در توجه آن میباشد. به خیال و خاطر این که سرعت فروغ بسیار بالا میباشد و در سود احتساب‌ی فرصت رفت و رجوع و برگشت آن، خصوصاً در مسافت‌های میلی‌متری، مشقت بار میباشد، اسکنر سه بعدی لیزری فرصت پرواز در مسافت‌های نادر، از اعتنا خیر چندان خیر و خوبی شامل است.

یک اسکنر سه بعدی لیزری فرصت پرواز هنگامی که به کناره‌های یک جسم می رسد ممکن میباشد دقتش را از دست دهد. این نقص‌ بدین خیال میباشد که با ارسال کردن صرفا یک پالس لیزر، داده ها وضعیت از دو جای به اسکنر سه بعدی گشوده می‌شود. اسکنر برای فراهم نمودن شرایط مکانی متبوع، معدل داده ها مکانی دو نقطه را در حیث می گیرد و در فیض خروجی آن مشتمل بر غلط می شود. زمانی از رزولوشن بالا برای نسخه برداری سه بعدی با امداد یک اسکنر سه بعدی لیزری فرصت پرواز به کارگیری میگردد، شانس واکنش اشعه لیزر به نقاط روی کناره‌ی جسم ارتقا مییابد.





:: برچسب‌ها: اسکنر 3 بعدی ,
:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: